Onze diensten

Onbetaalde facturen? Wij lossen het graag voor u op

Ons kantoor bestaat bijna 20 jaar. Onze ervaring gebruiken wij om zo goed mogelijk in te schatten welke strategie het beste is om uw facturen betaald te krijgen. Wij geloven dat het niet altijd onwil van de klant is om niet te betalen. In sommige gevallen is het een klant die niet kan betalen. Dan is het van groot maatschappelijk belang om samen te kijken naar wat er wel mogelijk is. Zo voorkomen we dat iemand hogere schulden krijgt en hiermee de kans kleiner wordt dat uw facturen betaald worden. Hiermee zorgen wij ervoor dat de klant niet alleen betaalt, maar dat u de meeste klanten ook kunt behouden.

Volgens de WIK (Wet Incasso Kosten) dient een herinnering aan bepaalde wettelijke vereisten te voldoen als u zaken doet met een particulier. Het is niet meer vanzelfsprekend dat u de kosten op de debiteur kunt verhalen, als deze op een onjuiste wijze is aangeschreven inzake een openstaande vordering.

Wij verzorgen voor uw organisatie een aanmaning conform de WIK zodat u zeker weet dat dit op de juiste manier gebeurt. Ook bespaart u hiermee tijd en zorgt ons schrijven ervoor dat een schuldenaar sneller overgaat tot betaling. Na de aanmaning volgt een incassotraject, waarbij wij in contact met uw schuldenaar komen voor een betalingsafspraak. In sommige gevallen kan de schuldenaar een regeling treffen zodat de schuld in afgesproken termijnen de betalingsachterstand kan voldoen.

Door een verhaalsonderzoek te starten kan Van Hoek & Partners onderzoek doen naar de vermogensbestanddelen van een schuldenaar.

Het verhaalsonderzoek combineert alle relevante gegevens uit openbaar beschikbare bronnen en maakt adressen, schulden en bezittingen inzichtelijk. Ook kan er getoetst worden op aanvragen voor verhaalrapportages, eerdere toetsingen, gerechtelijke aankondigingen, mogelijkheden voor beslaglegging en wordt er gecontroleerd op gegevens. De kosten van een verhaalsonderzoek zijn afhankelijk van het dossier.

Een aantal voordelen van een verhaalsonderzoek zijn:

  • Aanwijzingen en bewijslast voor uw onderzoeksdossier
  • Inzicht in de haalbaarheid van incassozaken
  • Sneller fraude signaleren en oplossen
  • Alle relevante gegevens uit openbare bronnen gecombineerd

Denkt u er aan om een verhaalsonderzoek te willen starten of wilt u dat een van onze adviseurs met u meedenkt? Neemt u dan contact op met ons kantoor.

Van Hoek & Partners is een incassobureau met bijna 20 jaar ervaring. Ons kantoor biedt voor ieder vraagstuk passend advies en ondersteunt u als opdrachtgever bij elke fase van uw debiteurenbeheer. Of het nu gaat om onze incassodiensten, kredietinformatie en verhaalsonderzoeken of een juridisch advies. Wij staan voor strikt zakelijk waar nodig en behulpzaam en meedenkend indien mogelijk.

Heeft u advies nodig of weet u nog niet helemaal hoe een incassotraject werkt? Neemt u dan contact op met ons kantoor. Wij denken graag met u mee.

Debiteurenbeheer is onze sport

Klant Worden

Onbetaalde facturen betaald krijgen? Dat regelen wij.

Klanten die maar niet betalen. Wij zien regelmatig dat er niet betaald wordt ondanks het versturen van diverse herinneringen en aanmaningen. Uw volgende stap is het vinden van een betrouwbare incassopartner. 

Van Hoek & Partners is een incassokantoor dat bijna 20 jaar ervaring heeft in het succesvol innen van facturen voor diens  opdrachtgevers. Onze vergoeding is gebaseerd op de wettelijke incassokosten die door de schuldenaar dienen te worden vergoed, zoals bepaald in de Wet Incassokosten en BIK 2024. Hierdoor heeft u geen verrassingen achteraf.

Wij geloven in onze samenwerking met u als opdrachtgever. Ons kantoor hanteert hierom geen vaste contracten, abonnementskosten of een minimum aan opdrachten. U kunt ons ook inschakelen voor 1 dossier. 

Contact

Vraag een vrijblijvend consult aan zodat wij u kunnen adviseren wat de beste strategie is om uw facturen betaald te krijgen. U kunt via het contactformulier uw gegevens achterlaten. Een van onze adviseurs neemt dan binnen 1 werkdag contact met u op.

U kunt ons natuurlijk ook zelf benaderen. U kunt ons bereiken via telefoonnummer 073-6430000.

CONTACT OPNEMEN
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Altijd de juiste zet

Brief Ontvangen?

Onze opdrachtgever heeft geconstateerd dat u nog openstaande bedragen verschuldigd bent. Wij zijn als incassopartner door onze opdrachtgever ingeschakeld om u te wijzen op uw betaalplicht. Wij verzoeken u vriendelijk het openstaand bedrag te voldoen zoals omschreven staat in het schrijven dat wij u hebben verstuurd. Wilt u een betaling doen? Klik dan hier om naar het betaalgedeelte te gaan.

Kunt u de vordering nu niet voldoen of wilt u deze in meerdere termijnen voldoen? Via www.vanhoek-partners.nl/mijndossier kunt u een verzoek indienen voor een betalingsafspraak. Ook kunt u hier om een betalingsregeling vragen. Wij kijken dan samen met u naar wat er mogelijk is in uw dossier. Hierover kunnen wij contact met u opnemen. Dit is alleen mogelijk als wij de juiste contactgegevens van u hebben. Het is daarom belangrijk dat u uw contactgegevens controleert op juistheid. U kunt hier een verzoek indienen.

Bent u het oneens met de hoogte van het oorspronkelijk verschuldigde bedrag? Of bent u van mening dat u onterecht bent aangeschreven omdat u de factuur in de tussentijd al betaald had? Het kan namelijk heel soms voorkomen dat uw betaling aan onze opdrachtgever en diens opdrachtverlening aan ons kantoor elkaar gekruist hebben.

U kunt dit dan kenbaar maken aan ons kantoor via mijn dossier. Hierover kunnen wij contact met u opnemen. Dit is alleen mogelijk als wij de juiste contactgegevens van u hebben. Het is daarom belangrijk dat u uw contactgegevens controleert op juistheid. 

De berekende incassokosten zijn gebaseerd op de wet. In deze wet staat beschreven welk bedrag aan incassokosten verschuldigd is wanneer u een of meerdere betalingen niet (op tijd) heeft voldaan. Dit hangt onder andere af van de hoogte van het oorspronkelijk openstaande bedrag en hoe vaak u een nieuwe betaling heeft gemist in de voorgaande 6 maanden. Ook wordt er gekeken naar of de schuldeiser BTW-plichtig is en of de schuldenaar een organisatie of een natuurlijk persoon betreft. Voor meer informatie over wetgeving over incassokosten verwijzen wij u naar de WIK (Wet Incassokosten) en naar de BIK (besluit vergoeding voor Buitengerechtelijke Incasso Kosten 2024).

Krijgt u momenteel hulp bij uw schulden? Dan kunt u het beste uw schuldhulpverlener of bewindvoerder met ons contact laten opnemen over uw dossier. Het is belangrijk dat u uw dossiernummer doorgeeft, zodat wij samen met u en uw schuldhulpverlener een oplossing kunnen vinden in uw dossier.

Mocht het zo zijn dat u zelf geen oplossing kunt vinden, wacht dan niet al te lang met het contacteren van een schuldhulpverlener. Meestal kunt u via uw gemeente in contact komen hiermee. De meeste gemeenten schakelen hiervoor specialisten in op het gebied van hulpverlening bij schulden. Voorbeelden hiervan zijn de gemeentelijke kredietbank en /of de sociale dienst. Via de website van de rijksoverheid kunt u zien welke hulp er beschikbaar is wanneer het moeilijk is om uw rekeningen te betalen. Meer informatie van de rijksoverheid vindt u hier

Een klacht of bezwaar indienen

Heeft u een klacht of wilt u in bezwaar? Ons kantoor heeft ook een klachtenregeling. Uw ontvangt direct een ontvangstbevestiging van uw bezwaar. Dit betekent dat uw bezwaar in goede orde is ontvangen door ons kantoor. Een van onze klachtbehandelaars neemt uw klacht of bezwaar dan in behandeling en zal een onderzoek starten. De behandeltermijn is maximaal 6 weken afhankelijk van uw klacht of bezwaar en mogelijkheden in uw dossier. Hierover blijven wij graag met u in contact. Het is daarom van belang dat u uw contactgegevens goed controleert op juistheid. U kunt hier uw bezwaar of klacht indienen.

Oneens met uw klachtafhandeling

Bent u het niet eens met de manier waarop uw klacht is behandeld? Dan kunt u met uw bezwaar naar een onafhankelijke geschillencommissie stappen. De geschillencommissie neemt alleen een bezwaar of klacht in behandeling inzake de procedure en behandeling van uw eerdere bezwaar of klacht aan ons kantoor. Een geschillencommissie neemt geen bezwaar of klacht in behandeling over de inhoud van uw dossier of uw betaalverplichting. Meestal dient u vooraf een bedrag te betalen aan een geschillencommissie zodat zij uw bezwaar of klacht in behandeling kunnen nemen. Het is dus belangrijk dat u het eerst probeert op te lossen met ons kantoor en uw schuldeiser.

Contactgegevens debiteuren

Postbus 3469 5203 DL ’s-Hertogenbosch
Telefoon: 073-643 04 08
Email: info@vanhoek-partners.nl

Contactgegevens opdrachtgever

Reitscheweg 7 C 5232 BX ’s-Hertogenbosch
Telefoon: 073-643 00 00
Email: info@vanhoek-partners.nl